Technicznie - co warto wiedzieć o mechanice

mechanicznej i można je wymienić a z drugiej strony ich żywotność jest bardzo niska. Niska żywotność takich elementów jak filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa czy inne filtry wynika z przeznaczenia i konstrukcji tych

Technicznie - co warto wiedzieć o mechanice

Różnica między częściami a materiałami eksploatacyjnymi

Czy filtry powietrza można zaliczyć do części zamiennych? Z jednej strony jak najbardziej bo są elementem maszyny mechanicznej i można je wymienić a z drugiej strony ich żywotność jest bardzo niska.

Niska żywotność takich elementów jak filtry powietrza, filtry oleju, filtry paliwa czy inne filtry wynika z przeznaczenia i konstrukcji tych elementów. Po prosu dość szybko zostają zanieczyszczone i tracą swoje właściwości. Właśnie z uwagi na to nazywa się je materiałami eksploatacyjnymi.


Zakupując maszynę budowlaną znajdźmy też odpowiedni serwis

Zakup maszyny budowlanej jest niezwykle kosztownym przedsięwzięciem, dlatego też ważna jest późniejsza odpowiednia eksploatacja sprzętu i współpraca z doświadczonym serwisem, który zagwarantuje sprawność sprzętu przez cały okres jego użytkowania. Taki serwis zajmuje się nie tylko naprawą maszyn, ale także sprowadza niezbędne części wymienne, czy zajmują się renowacją sprzętu. Utrzymanie maszyny w należytym stanie jest niezwykle ważne podczas przeprowadzania rożnego rodzaju prac budowlanych, głównie ze względów bezpieczeństwa. Dlatego bardzo ważna jest współpraca z firmą, która utrzyma wydajność maszyny na jak najwyższym poziomie.


Podwozie gąsienicowe

Budowa spycharki gąsienicowej

Główne podzespoły spycharki gąsienicowej to:

podwozie gąsienicowe,
rama główna,
nadwozie,
układ napędowy,
hydraulika układu napędowego,
osprzęt roboczy,
hydraulika układu roboczego.

Podwozie gąsienicowe

Podwozie składa się z dwóch ram trakcyjnych o konstrukcji skrzynkowej, które wyposażone są w rolki jezdne, rolki podtrzymujące, koła napinające, koła łańcuchowe, łańcuchy gąsienicowe z płytami gąsienicowymi. Ramy trakcyjne osadzone są na czopach wałów mocowanych do tylnej części ramy głównej oraz do wahliwej belki

stabilizatora.
Rama główna

Rama główne jest to jednolita konstrukcja spawana, utworzona przez połączenie ramy przedniej i tylnej. Do ramy przykręcone zamontowane są: chłodnice, silnik, przekładnia hydrokinetyczna (zmiennik momentu), skrzynia biegów, przekładnie boczne i elementy nadwozia.
Nadwozie
W skład nadwozia wchodzą: osłony boczne, dach silnika, błotniki, zbiornik paliwa, skrzynka akumulatorów, zbiornik układu hydraulicznego, kabina z klimatyzacją, pulpity, zewnętrzna osłona ROPS (ang. Roll Over Protection Structure).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Spycharka