Skąd wziąć części do auta?

. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem. Tłok spełnia wiele zadań: uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni), przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu kor

Skąd wziąć części do auta?

Czym jest tłok silnika?

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)


Szybko zużywające się części samochodowe

W związku z położeniem geograficznym Polski jednymi z najczęściej wymienianych części samochodowych są opony. W zimie większość kierowców decyduje się na zamontowanie opon przeznaczonych na trudne warunki atmosferyczne. Zbyt długie korzystanie z określonego rodzaju opon może niekorzystnie odbić się na ich późniejszej sprawności. Dlatego też ważne jest, aby cyklicznie odbywającym się przeglądom towarzyszyło sprawdzenie stanu opon i tym podobnego wyposażenia. To właśnie podczas serwisowania samochodu można odkryć wiele defektów, które można w dość łatwy sposób usunąć, a które stanowią o bezpieczeństwie pasażerów korzystających z danego pojazdu. Warto więc dbać o dokładne sprawdzanie stanu naszego samochodu.


Koło zamachowe dwumasowe

W silnikach spalinowych czterocylindrowych (i większych) cykle pracy poszczególnych cylindrów wypełniają niemal całkowicie czas pracy silnika. Takie silniki nie wymagają ciężkiego koła zamachowego do podtrzymania ciągłości ruchu silnika, ale w trakcie cyklu pracy energia nie jest dostarczana równomiernie. Redukcja masy koła zamachowego prowadzi do dużych wibracji na małych obrotach silnika. Wibracje te przenoszą się na skrzynię biegów i powodują jej przyspieszone zużycie. Ponadto, silnik ze zbyt lekkim kołem zamachowym może się zatrzymywać przy szybszym puszczeniu sprzęgła. By zapobiec tym zjawiskom stosuje się koło zamachowe dwumasowe. Składa się ono z dwóch lżejszych kół zamachowych połączonych tłumikiem drgań skrętnych. Jedno z kół zespolone jest z silnikiem, drugie ze skrzynią biegów, zaś elementy sprężyste tłumika drgań zapobiegają przenoszeniu wibracji z silnika na skrzynię biegów.

Dzięki zastosowaniu dwumasowego koła zamachowego zmniejszają się drgania na małych obrotach silnika, zostaje również zmniejszone szarpnięcie w momencie załączania sprzęgła. Ponadto, koło dwumasowe pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa o ok. 5% oraz wydłuża czas użytkowania skrzyni biegów i synchronizatorów. Kolejną zaletą stosowania koła dwumasowego jest zmniejszenie opóźnienia przy dodawaniu gazu. Takie rozwiązanie jest jednak droższe od tradycyjnego, ponadto, w wielu przypadkach koło dwumasowe okazywało się elementem o wysokiej awaryjności. Szacuje się, że co czwarty obecnie (2006 r.) produkowany samochód w Europie ma koło zamachowe dwumasowe.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%82o_zamachowe